Thursday, December 5, 2013

Bagaimana Cara Untuk Menghilangkan Jerawat Dengan Cepat

Rahsia Cara Menghilangkan Jerawat Dalam Masa 30 Hari

Sesiapa yang mengalami jerawat mahu ia hilang secepat mungkin sebaik sahaja timbul di muka atau di mana-mana bahagian kulit. Betul kan?

Malangnya, ia bukan sesuatu yang kita boleh hanya "wish away".

Jerawat biasanya akan menjadi lebih teruk sebelum ia menjadi lebih baik.

Dan kadang-kadang jerawat boleh kekal di muka kita selama berbulan-bulan atau tahun lamanya!

Tiada siapa yang boleh memikul perasan benci dan sakit hati apabila ia datang. Penyelesaian isu kulit selalunya menjadi faktor utama kegelisahan dan masalah individu.

Tetapi jangan bimbang kita berada di sini untuk memberi anda beberapa tips yang sebenar dan remedi hilang jerawat di rumah yang akan membersihkan kulit anda menyeluruh.

Bagaimana Jerawat Boleh Berlaku?

Manusia mempunyai kelenjar sebum yang merembeskan minyak yang dikenali sebagai sebum yang mengawal tahap pH dalam kulit kami dan menjaga kulit kita lembap.

Kadang-kadang kelebihan sebum yang seterusnya mewujudkan kulit berminyak. Sebum yang berlebihan (minyak) dan jerawat menyebabkan bakteria terkumpul di dalam liang dan boleh menyebabkan terlalu banyak tekanan pada dinding liang menyebabkan mereka pecah.

Apabila ini berlaku, jerawat akan terbentuk dan merebak dengan cepat kerana kebocoran cecair dijangkiti kepada kawasan-kawasan kulit yang lain.

Rutin penjagaan kulit untuk mengurangkan jerawat di muka

1. Membersihkan kulit anda pagi dan malam. SETIAP PAGI DAN MALAM - SETIAP HARI. Tiada alasan. 

Adalah penting dan perlu untuk membersihkan kulit dua kali sehari untuk menghapuskan pembentukan minyak dan bakteria yang membina pada kulit sepanjang hari dan pada waktu pagi. Jika anda malas, anda meningkatkan peluang untuk mencegah minyak yang terhasil terbentuk dan penuaan kulit anda. Liang anda perlu kekal bersih dan dapat bernafas, terutamanya pada waktu malam apabila kulit anda mengembalikan sendiri semasa anda tidur. Tidak membersihkan kulit anda pada waktu malam ialah membenarkan semua daki yang mendap pada kulit anda pada siang hari untuk mencetuskan jerawat utama.

2. Kelupaskan kulit anda sekurang-kurangnya 3 kali seminggu.

Sel-sel kulit mati perlu dibuang dengan lembut melalui proses pengelupasan untuk membenarkan liang untuk unclogged semua bakteria terperangkap dan minyak yang menyelesaikan bawah kulit kering. Jika sesuatu seperti St Ive Peach Exfoliating Scrub terlalu kasar pada kulit anda (ia kasar pada saya juga!) Kemudian membuat scrub pengelupasan anda. Baca di bawah "Home Remedies" bagaimana untuk membuat muka anda lembut dan scrub badan yang berkesan.

3. Akhir rutin penjagaan kulit anda dengan pelembap minyak percuma.

Berbuat demikian akan meninggalkan anda kurang berminyak kerana ia akan membantu mengimbangi tahap pH kulit anda dan jika anda kering, akan memberikan kulit anda kelembapan yang diperlukan. Ikut langkah ini pagi dan malam juga.

4. Jika anda berumur 16 tahun atau lebih tua, perempuan atau lelaki, lelaki atau perempuan, mula menggunakan krim mata pagi dan malam.

Anda akan berterima kasih kepada saya tahun kemudian. Lelaki kira-kira 28 tahun baru perasan apabila mereka mula mendapat kedutan di sekitar mata mereka. Ia bukan hanya berlaku pada perempuan sahaja.

5. Minum sekurang-kurangnya 8 gelas air bersih sehari. 

Minum air yang banyak sangat penting untuk mengepam toksin daripada badan anda supaya ia tidak keluar melalui kulit anda.

Pemulihan Jerawat Di Rumah

Sugar Scrub - Menggunakan gula tebu putih atau gula perang, bergabung dengan air suam atau minyak zaitun dara tulen dan perlahan-lahan kelupas kulit yang bersih anda dengan scrub yang hebat ini untuk membuang pembentukan sel.

Gula ini sangat lembut pada kulit anda dan tidak akan lusuh atau mengganggu dan benar-benar akan cair ke dalam kulit anda. Ia tidak akan menyumbat liang anda atau menyebabkan jerawat lagi.

Jika anda memilih minyak zaitun daripada air biasa, ia hanya akan memberikan kulit anda kelembapan yang ditambah kepada kulit kering. Basuh dengan air suam, kemudian perlahan-lahan biar ia kering dan sapukan pelembap minyak.

Ubat Gigi - Sapukan ubat gigi sebagai ubat rawatan jerawat sebelum tidur. Ia berfungsi untuk mengeringkan jerawat anda mereka semasa anda tidur. Gunakan "paste" ubat gigi dan bukan gel. Gel boleh merengsakan kulit. Bahan utama yang boleh keringkan jerawat adalah kalsium karbonat. Cuba dulu di satu bahagian jerawat untuk pasti kan anda tiada allergy, kemudian baru sapu di semua tempat jerawat.

Pure Aloe Vera Gel - Aloe Vera terbukti mempunyai manfaat anti -radang yang menakjubkan di samping melembapkan kulit kering. Ia juga terbukti untuk mengurangkan parut jerawat atau matahari kerosakan. Anda boleh membeli sebuah kilang Aloe Vera untuk menggunakan gel dari dalam daun atau dengan membeli sebotol 100 % tulen Aloe Vera di sebuah kedai makanan kesihatan semula jadi. Tambah satu sudu teh tulen Aloe Vera untuk smoothie buatan sendiri atau jus untuk menyembuhkan kulit anda dari luar dan dalam.

Jus Organik Lemon Segar - Anda boleh perah beberapa jus lemon segar ke dalam belukar gula yang disenaraikan di atas atau mencelup kapas ke dalam jus lemon segar dan sapukan ke seluruh kulit yang baru dibersihkan. Ia berfungsi sebagai astringen/toner semula jadi pada kulit anda. Ia akan mengimbangi tahap pH kulit anda, mengurangkan minyak jika anda mengalami kulit berminyak, dan akan sama rata kan tone kuli anda.

Kulit yang baik tidak muncul dalam sekelip mata.

Ia mungkin mengambil masa sehingga beberapa minggu untuk melihat hasil yang positif pada kulit anda. Ikut rutin penjagaan kulit seperti di atas untuk kesan yang optimum.

Jika sesuatu tidak berkesan untuk anda, mungkin yang lain akan berkesan! Jangan menyerah kalah!

Nasib baik kami di blog Cara Menghilangkan Jerawat berada di sini untuk membantu anda dan menawarkan pelbagai petua dan cara untuk mencuba dan akhirnya menghilangkan jerawat anda untuk selama-lamanya.

5 comments:

  1. postingan yang bermanfaat kang kalau ada waktu mampir

    hot 17+ http://javapussy.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. jerawat memang menjengkelkan

    ReplyDelete
  3. Beberapa faktor dapat jadi sebab munculnya jerawat di antaranya adalah faktor makanan. Makanan yang mengandung gula, susu, kafein, alkohol dan makanan cepat saji bisa menjadi pendorong munculnya jerawat di tubuh kita. saya pernah membacanya di web berikut ini http://goo.gl/m0KpFm

    ReplyDelete
  4. ya.. memang jerawat bermasalah.. tapi kini tidak lagi.. sudi singgah blog saya.. http://inavitamin.blogspot.com/

    ReplyDelete